Персональний сайт. Ольга Дмитрівна Калюжна

 

Позакласний захід з трудового навчання "Хвала усім професіям"




Позакласний захід з трудового навчання «Хвала усім професіям».

Мета:розвинути інтерес до досліджуваного предмета; узагальнити знання про технології (будову інструментів, технології виготовлення виробів);

розвивати розуміння того, що знання, отримані на уроках технології, сприяє набуттю важливих життєвих умінь і навичок; розширити, систематизувати знання учнів про професії; прищеплювати інтерес до робітничих професій, праці.

Технічне забезпечення: мультимедійний проектор в актовому залі.

Матеріальне забезпечення: презентація; інструменти та матеріали для практичної роботи.

Програмне забезпечення: MicrosoftPowerPoint, MicrosoftWord.

ХІД ЗАХОДУ

Приміщення оформлене: малюнками міського пейзажу, «автобусні зупинки», тихо грає музика. Команди вболівальників, гості, журі займають свої місця.

Ведучий: Кожен з вас знає, що на Землі немає нічого важливішого і почеснішого праці, тому що

Стіл, за яким ти сидиш,

 Ліжко. В якому ти спиш,

 Зошит, черевики, пара лиж,

 Тарілка, виделка, ложка, ніж,

 І кожен цвях, і кожен будинок,

 І кожен кусок хліба -

 Все це створено працею,

 А не звалилося з неба!

 За все. Що зроблено для нас,

 Ми вдячні людям.

 Прийде пора, настане час -

 І ми трудитись будем.      (С. Михалков)

- А поки ми вчимося працювати, щоб незабаром приносити користь своєю працею рідній країні.

 І зараз ми можемо багато що зробити своїми руками. Ви це могли побачити на наших виставках. Не секрет, що вироби, зроблені своїми руками, приносять більше задоволення, ніж куплені. Вони створюють затишок в наших оселях.

Ведучий: (Слайд 1) Я вирішила запропонувати вам зробити захоплюючу екскурсію в місто майстрів і майстринь.

Ведучий: (Слайд 2) Сьогодні ми вирушимо на екскурсію в місто майстрів і майстринь. У цьому місті дуже цікаві правила дорожнього руху міського транспорту. На деяких зупинках нам доведеться виконувати завдання, і тільки потім ми продовжимо нашу екскурсію.

Ведучий: (Слайд 3) Хлопці! Я сподіваюся, що Ви взяли з собою великий «багаж» своїх знань. Нам це дуже знадобиться. Поділимося на дві команди: команда дівчат і команда хлопчиків по 3 чоловіки,

 яким представляється можливість продемонструвати свої знання, вміння спілкуватися один з одним, вміння працювати.

 - Це команди «Дівчатка-майстрині» і «Майстри - умільці».

 - Дозвольте представити експертну комісію у складі ... (представники журі), які теж вирішили взяти участь у захоплюючій екскурсії.

 Решта пасажирів будуть уболівальниками і помічниками команд

Ведучий: привітаємо команди - учасниці.

Кожна команда представляє своє привітання.

Ведучий: (Слайд 4) Ми під'їжджаємо до вокзалу міста майстрів та майстринь. У мене з собою виявилася книга «Правила етикету». Ось і перше завдання. Перевіримо свої знання в цій області. Доповнити назву до малюнка. Ви правильно визначили, що це слово (НЕ МОЖНА).

 Продовжимо роботу з книгою. Команди по черзі відповідають на запитання. Кожне питання оцінюється 1 балом. Якщо команда відповідає неправильно, то право відповіді переходить іншій команді.

Ведучий: (Слайд 5)

Питання 1. Чому, входячи в приміщення, чоловіки знімають головні убори? (Щоб показати свою повагу до цього будинку.)

 Питання 2. Важлива якість культурної людини (починається на букву В). (Ввічливість.)

 Питання 3. Щоб весело було їхати, ти сідаєш в автобус з морозивом? (Ні.Є небезпека забруднити інших пасажирів.)

 Питання 4. З'ївши на вулиці цукерку, ти ретельно звертаєш фантик у маленький клубочок і щоб він не валявся під ногами, закидаєш його на газон. (В найближчу урну для сміття або в свій пакет.)

 Питання 5. Чи можна відмовитися від подарунка? (Відмовитися - означає серйозно образити того, хто дарує).

Ведучий: (Слайд 6) Молодці! Я сподіваюся, що Ви будете пам'ятати і дотримуватися цих правил. Я познайомлю Вас з моїм помічником Саморобкіним.

Саморобкін: Доброго хлопці! Я дуже радий зустрічі з Вами в місті майстрів та майстринь. Ви добре впоралися з першим завданням. Ми продовжуємо екскурсію по нашому місту. І давайте познайомимося з нашим маршрутом.

Саморобкін: (Слайд 7) Зупинка ВОКЗАЛ. Ми з вами знаходимося на автовокзалі міста майстрів та майстринь. Для нашої екскурсії ми виберемо маршрут міського автобуса № 55. Ось перед вами карта цього маршруту. Наступна зупинка «Загадкова». Продовжимо рух. (Натиснути на стрілку «рух автобуса», автобус рухається до зупинки «Загадкова», відкрити гіперпосилання натиснувши на «Загадкова»).

Саморобкін: (Слайд 8) Зупинка ЗАГАДКОВА. Ми продовжуємо екскурсію. Ось і друге завдання: відгадайте загадки про інструменти для різних робіт. Ви готові? Завдання командам. (Відкрити гіперпосилання «завдання командам»).

Саморобкін: (Слайд 9) Кожна команда по черзі, вибирає конверт із завданням.

Завдання загадок команди «Дівчатка-майстрині»

Питання 1. Тонка, довга, одновуха, гостра, всьому світу красна. (Голка.)

 Питання 2. Те тому. Те вперед, ходить бродить пароплав. Зупинись - горе! Продірявити море! (Утюг.)

 Питання 3. Інструмент бувалий, не великий, не малий. У нього повно турбот - він і ріже і стриже. (Ножніци.)

Завдання загадок команди «Майстра - умільці»

Питання 1. Деревину їсть їдець, сто зубів в один рядок. (Піла.)

 Питання 2. Сам він худий, голова з пуд, як ударить - міцно стане. (Молоток.)

 Питання 3. Тілом верткий як змія, до дошки вкручуються я. (Сверло.)

(Перехід за гіперпосиланням «Відповіді».)

Саморобкін: (Слайд 10) Давайте перевіримо відповіді.

Саморобкін: (Слайд 11) Зупинка ерудитів. Питання задаються одночасно обом командам. Право відповіді отримує команда, що швидше зреагувала.

Саморобкін: (Слайд 12) «Бліц-опитування»

Питання 1. Що означає гігроскопічність? (Це здатність волокон поглинати вологу з навколишнього середовища).

 Питання 2. Гвинти й шурупи можна ввернути і вивернути за допомогою ... (Викрутки).

 Питання 3. Як називається блюдо, приготовлене зі збитих яєць? (Омлет.)

 Питання 4. Мідь - метал, якого кольору? (Червонуватого.)

 Питання 5. Масштаб 1:4 вказує, що креслення виконане зі зменшенням або збільшенням? (Із зменшенням в 4 рази.)

 Питання 6. Киянка - це представниця народів Азії чи щось інше? (Дерев'яний молоток.)

 Питання 7. Як називаються нитки, що йдуть уздовж краю? (Нитками основи.)

 Питання 8. Для чого необхідний коловорот? (Це пристосування для обертання свердел і викруток.)

Саморобкін: (Слайд 13) Зупинка МУЗЕЙ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ. Всі ми знаємо, як неймовірно багата наша Батьківщина своїми промислами. У музеї представлена виставка робіт наших майстрів - умільців. Роботи виконані в різних техніках. Ви напевно теж з ними знайомі?

- Проведемо невелику екскурсію по залах музею. Кожна команда по черзі визначає техніку виконання.

Саморобкін: (Слайд 14) У якій техніці виконані всі ці вироби? (Техніка кольорової художньої гладі, техніка розпису по дереву, техніка ручного в'язання гачком, техніка різьблення і випалювання по дереву, клаптева техніка, техніка кування.)

Саморобкін: (Слайд 15) Зупинка БЕЗПЕКА ТРУДОВИХ СПРАВ. Удома вам часто доводиться орудувати голкою, ножицями, різати ножем і іншими інструментами. Дорослі постійно повторюють одні й ті ж слова про обережність. А це так набридає!

- Нашим учасникам заздалегідь було дано завдання придумати гумористичні правила, сценки з правил безпеки. Зараз вони нас познайомлять зі своїми ідеями.

 Команди знайомлять зі своїми розробками. Наприклад:

Працювати ножицями можна,

 Але тільки дуже обережно.

 Не бігай з ними по квартирі -

 Так можна зробити харакірі.

 Якщо просить хтось, не зівай,

 Вперед кільцями подай.

Саморобкін: (Слайд 16) Зупинка УМІЛІ РУКИ. Хлопці! Ви показали хороші теоретичні знання. Я б хотів подивитися як ви вмієте працювати руками.

Саморобкін: (Слайд 17) З кожної команди беруть участь по два представники.

Завдання представникам команди «Дівчатка-майстрині» (Ремонт одягу: пришити гудзики двох видів.)

 Завдання представникам команди «Майстри - умільці» (Ремонт меблів: прикріпити ніжку табуретки.)

Саморобкін: (Слайд 17) Поки команди змагаються продовжимо рух.

Саморобкін: (Слайд 18) Зупинка прислів'я. Поки команди змагаються. Серед наших вболівальників теж багато кмітливих. Чи не правда? Пропоную уболівальникам допомогти командам на цій зупинці.

Самоделкин: (Слайд 19) Закінчи прислів'я:

Зробив діло ... (гуляй сміло).

Справа майстра ... (боїться).

Що посієш ... (те й пожнеш).

Справі час ... (потісі годину).

Терпіння і труд ... (все перетруть).

Поспішиш ... (людей насмішиш).

Сім разів відміряй ... (один раз відріж).

Ліс рубають ... (тріски летять).

Саморобкін: (Слайд 20) Зупинка МУЗЕЙ ЗАБУТИХ РЕЧЕЙ. Хлопці! У кімнату знахідок надійшло багато різних речей. Треба розшукати їх власників; повідомити їх професії.

Саморобкін: (Слайд 21) Визначте власників цих речей. Дайте коротку характеристику даній професії.

Завдання командам

Список професій

Швачка. (Шпульний ковпачок.)

Тесляр. (Ножівка.)

Пекар. (Скалка.)

Слюсар. (Гайковий ключ.)

Кондитер. (Кондитерський шприц.)

Вишивальниця. (Пяльця.)

Лікар. (Шпріц.)

Столяр. (Рубанок.)

Кравець. (Манекен.)

Слюсар-сантехнік. (Водопровідний кран.)

Саморобкін: (Слайд 22)

Хлопці!

 Вправність, знання і вміння

 Сьогодні показати зуміли ви.

 А тепер справедливе журі,

 Гравців гідно оціни.

Рефлексія. Підведення підсумків, нагородження учасників (Додаток 1)

Ведуча: (Слайд 23) Зупинка ВОКЗАЛ. Ось і закінчилася наша екскурсія в місто Майстрів і майстринь. Я думаю, що вам було дуже цікаво. Давайте попрощаємося з нашим екскурсоводом Саморобкіним.

Саморобкін: Хлопці! Я дуже радий, що вам сподобалася екскурсія в наше місто.

 (Слайд 24)

 Вітаю переможців!

 Дякую всім за роботу!

 До нових зустрічей!

Методичне забезпечення:

1. Павлова О.В. Тиждень технології в початковій і середній школі: свята, посиденьки, вікторини, семінари, конкурси, ігри / Волгоград: Учитель. 2009

 2. Симоненко В.Д. Технологія: підручник для учнів 6 класу.2008 р.

 3. Макуцька С.Є. Технологія. Обслуговуюча праця (тести) 5-7 клас, М., «Іспит», 2006.

 6. Технологічні прийоми. Розділ бібліотеки спільноти Сучасний мультимедійний урок.

 7. Інтернет-ресурси: картинки з сайту письменника Валентина Постникова (http://www.postnikov.ru/m1.html).



Создан 11 янв 2015



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником